I affären

"I affären:
..sen var det min tur. En klase bananer, ett paket smör och ett Aftonblad. Då hände något. Kassörens blick fastnade på min tidning. En sekund. Två sekunder. Tre sekunder. Han läste!

Just som han läst klart utbrast mannen bakom mig: "Jävlars jävla skit!" och rusade iväg. Jag följde honom med blicken samtidigt som jag gav kassören mitt kort. Han var på väg till tomburks-maskinen. Och jag förstod genast. För när jag var på väg in i affären stod han och rotade i en soptunna utanför Konsum. Han hade en jättesäck med tomnurkar bredvid sig. Nu hade han alltså pantat de där burkarna han slitit så hårt för att samla, och så hade han GLÖMT kvittot!

Nå. Jag såg att kvittot fanns kvar. Mannen andades ut. Jag slog min kod och sa nej tack till kvittot."


:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0